Canvas is not supported in your browser.
Mistrzownia Forum  


Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
poradnik PAC3 Jak zrobić customowe auto?

#1
Witaj Graczu! W tym poradniku dowiesz się jak zrobić za pomocą paca customowe pojazdy z workshopa za pomocą PAC3.
Różnice przy tworzeniu pojazdów są minimalne (inny model, ułożenie kół siedzenie kierowcy) więc ten poradnik jest uniwersalny.
Poradnik ten jest podzielony na trzy części:
Część 1 - potrzebne programy i jak je zdobyć
Część 2 - praca na pulpicie
Część 3 - zabawa z PAC'iem

[Obrazek: 4TIIj0x.png]

Przed i Po


Część 1:
Potrzebne programy i jak je zdobyć
Przy tworzeniu w pacu są potrzebne minimum 3 programy
Gmad - program do konwertowania plików notatnika na pliki modeli i tekstur
Dropbox - program do przechowywania i przesyłania plików takich jak muzyka, tekstury czy modele
WinRar - program do kompresji plików
Gmad jest jest w plikach gry ścieżka do niego wygląda tak  C:\Steam\steamapps\common\GarrysMod\bin

Przydatnym programem lecz nie niezbędnym jest VTFedit - program do modyfikacji plików tekstur


Część 2:
Praca na pulpicie
Aby zrobić wymarzony pojazd z workshopa trzeba dostać się do jego plików
Pliki wszystkich addonów z workshopa są w folderze "addons" w plikach gry
Ścieżka do folderu "addons" - C:\Steam\steamapps\common\GarrysMod\garrysmod\addons
W tym folderze szukamy pliku który ma nazwę taką samą jak nasze auto (w moim przypadku to będzie cała paczka).

[Obrazek: r7ZUhfI.png]

Przeciągamy plik addonu w którym znajduje się wybrane auto i wkładamy je do Gmada.

[Obrazek: CEtMDuc.png]

G mad Przekonwertuje plik notatnika na folder o tej samej nazwie.
W środku tego folderu znajdują się najczęściej 4 kolejne foldery:
Lua
Models
Textures
Sounds
Interesują nas tylko dwa foldery: 
Models
Textures

[Obrazek: Ll6EjQB.png]


W większości sytuacji w tych dwóch folderach są pliki zbędne które trzeba usunąć (np. modele innych pojazdów jeśli jest to paczka)
Gdy usuniemy niepotrzebne pliki z folderów models i textures zaznaczasz je i klikasz "dodaj do archiwum".

[Obrazek: MAelkrK.png]

Potem nazywamy plik jak nam się podoba i dajemy ustawienia tak jak na obrazku, a następnie kilkami ok.

[Obrazek: voYoDfl.png]

Mamy teraz pliki modeli i tekstur więc trzeba go teraz przenieść do g moda, ale jak to zrobić?
Właśnie do tego przyda nam się dropbox.
Przeciągamy stworzony przed chwilą plik .zip do dropboxa.
Następnie czekamy aż przy pliku pojawi się zielony ptaszek i klikamy na plik PPM a potem na udostępnij.

[Obrazek: qdR3MzH.png]

Pojawi nam się potem okienko
Klikamy "utwórz łącze" a potem "kopiuj łącze".

[Obrazek: 4sf9v8f.png]
[Obrazek: 4sf9v8f.png]

Gratulacje przeszedłeś najtrudniejszą część poradnika.
Czas teraz na samą zabawę PAC'em.


Część 3:
Zabawa w PAC'iem
Aby zacząć zabawę trzeba przytrzymać C i kliknąć ikonę PAC3

[Obrazek: 29DMF9m.png]

Gdy będziemy już w PAC'u klikamy LPM na Grupę "my outfit".
Następnie klikamy na tabelkę "owner name", klikamy w 3 kropki i najeżdżamy na kwadracik o nazwie "(losowy numer) Vehicle"

[Obrazek: lVkIWKL.png]

Dzięki temu robimy paca na aucie a nie na sobie.
Kolejnym krokiem jest dodanie właściwego modelu auta.
Robimy to klikając PPM na grupę "my outfit" potem najeżdżamy na experimental i ostatecznie na model.

[Obrazek: Kl7BhhV.png]

Mamy teraz gdzieś na aucie (dokładniej to na środku) białą kulkę (podstawowy model w PAC'u).
Aby dać nasz customowy model auta wklejamy link z dropboxa w tabelkę "model" i klikamy enter.

[Obrazek: raAPJHq.png]

Jej! Mamy już model naszego auta, lecz jest krzywo. Jak to poprawić?
Aby naprawić pozycje naszego auta trzeba się pobawić 3 suwakami lub tabelką "angles". Suwaki są prostsze do obsługi lecz tabelka "angles" jest bardziej precyzyjna. Szczerze polecam tabelkę "angles".

[Obrazek: LjBF39w.png]

Model auta można tez zmniejszać lub powiększać za pomocą tabelek "size" i "scale".

[Obrazek: lTOFKNS.png]

Mamy już model auta ustawiony ale nadal widać stare auto plus koła są w złym miejscu, co robić?
Aby usunąć model starego auta klikamy na grupę "my outfit" i dajemy entity.

[Obrazek: A6Fh5jd.png]

Następnie trzeba kliknąć na entity i zaznaczyć w tabelce "hide entity" na true. Robimy to poprzez zaznaczenie ptaszka w tej tabelce.
[Obrazek: nqkNJhs.png]

Mamy teraz sam model bez niczego. Teraz trzeba dodać koła. Aby dodać działąjące koła trzeba wstawić modele kół. Najlepiej to zrobić w dodatkowej grupie. Aby dodać grupę klikamy na grupę "my outfit" i klikamy "group". Możemy potem zmienić jej nazwę na koła w tabelce "name".

[Obrazek: gwlC9ZH.png]

Ok teraz trzeba wstawić koła. Aby to zrobić klikamy PPM na grupę, którą przed chwilą stworzyliśmy i klikamy model.

[Obrazek: y8HJ6cQ.png]

Pojawi nam się znana kula, czyli podstawowy model w PAC'u, ale potrzebujemy kół a nie kul. Jak to zamienić? Aby zmienić model kulki na model koła klikamy na 3 kropki przy tabelce "model".

[Obrazek: XdIWQ7c.png]

Po kliknięciu otworzy się nam lista propów, prawie taka sama jak klikniemy Q. Koła można znaleźć w zakładcę "wheels and Frames".
Klikamy w nią a następnie wybieramy model koła po prostu klikając na niego LPM.

[Obrazek: trUTPAL.png]

Aby nie musieć powtarzać tego procesu klikamy PPM na model koła a następnie na "copy" dzięki czemu koło nam się skopiuje.

[Obrazek: hJZu34C.png]

Aby wkleić skopiowane koło klikamy PPM na grupę w, której już się znajduje jedno koło i klikamy "paste".

[Obrazek: n6RuYTX.png]

Powtarzamy ten proces dopóki nie będziemy mieli 4 kół.
Następnie trzeba te koła zamontować.
Aby to zrobić robimy kolejną grupę na kości pojazdu.
Kości w pojeździe odpowiadają za pozycje, obracanie i skręcanie kół, ale też odpowiadają za pozycje kierowcy i kręcenie się kierownicy.
Aby modyfikować pozycje kości trzeba ją dodać.
Aby to zrobić klikamy PPM na grupę na kości najeżdżamy na model a potem klikamy LPM "bone".

[Obrazek: oq8a8gz.png]

Powtarzamy ten proces dopóki nie będzie 5 kości (4 koła + pozycja kierowcy).
Aby ustawić jaką kość chcemy modyfikować LPM na 3 kropeczki przy tabelce "bone". Wybieranie kości jest identyczne co wybieranie ownera grupy - klikamy na odpowiedni kwadracik z nazwą kości. Jeśli nie potraficie znaleźć ich to po prostu skopiujcie sobie ich nazwę stąd.
Potrzebne nam kości to
rig buggy view - pozycja kierowcy
rig buggy wheel fl turn - lewe przednie koło
rig buggy wheel fr turn - prawe przednie koło
rig buggy wheel rightl - lewe tylne koło
rig buggy wheel rightr - prawe tylne koło

Aby przymocować model (koło) do kości klikamy LPM na model koła i w tabelce "bone" wklejamy jedną z 4 kości odpowiadających za koła.

[Obrazek: B7JM39c.png]
Powtarzamy ten proces. Każde koło powinno być dopasowane do danej kości.
Aby ustawić koło w odpowiednim miejscu przesuwamy kość odpowiadającą za dane koło tak samo jak model samochodu.
Układanie kół w odpowiednie miejsca może być kłopotliwe lecz jest niezbędne
Ostatnią rzeczą techniczną do zrobienia to poprawienie pozycji kierowcy. Aby to zrobić korzystamy z suwaków tak samo jak czy przesuwaniu reszty kości.

[Obrazek: y89IcwA.png]

Jak skończymy poprawiać pozycje kierowcy została bardzo ważna rzecz do zrobienia czyli wygląd. Aby zmienić kolor naszego auta klikamy LPM na model auta a potem na tabelkę "color" w ,której możemy wybrać kolor naszego auta.
Aby zakończyć prace w PAC'u kliknij na pac i "wear".

[Obrazek: 0tjBQeB.png]

Gotowe
Brawo udało ci się stworzyć piękne auto
Jedyne co ci zostało do zrobienia to zapisanie go i chwalenie się nim.

[Obrazek: qWQtUCt.png]
"Nobody likes a bully" - Otis

#2
We posprzątaj se pulpit xd
A poza tym sądzę, że Unia Europejska musi być zniszczona.
Płacę! Żądam! Wymagam! ujek mnie to obchodzi!




#3
09-06-2020 13:12:20Rebelpl napisał(a): We posprzątaj se pulpit xd

#4
09-06-2020 13:12:20Rebelpl napisał(a): We posprzątaj se pulpit xd
[Obrazek: xHbQAD0.png]

#5
09-06-2020 13:12:20Rebelpl napisał(a): We posprzątaj se pulpit xd
Jest Furry, Ignoruj go.

#6
09-06-2020 13:12:20Rebelpl napisał(a): We posprzątaj se pulpit xd
[Obrazek: BwPmv3w.gif]

#7
Fajny poradnik

#8
09-06-2020 13:12:20Rebelpl napisał(a): We posprzątaj se pulpit xd
"Wrogom powinno się wybaczać, ale nie wcześniej, nim zawisną"
- Heinrich Heine
p.s.w.g.k

#9
10-06-2020 07:27:54olszakowy napisał(a): Fajny poradnik
hehe xd

#10
Super, choć szkoda że, znajduje się w tej czarnej dziurze bez dna...
"Odwołanie/Skarga 4grega to porażka"
[Obrazek: image0.png?width=358&height=676]



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Theme © WillDx 2019 and iAndrew 2016 Powered by © MyBB